درس آزادگی و ایمان مهم‌ترین هدف دانشجویان در 16 آذر بود

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ثبات عقیده، درس آزادگی و ایمان مهم‌ترین اهداف دانشجویان در 16 آذر بود که با پیروی از اخلاق و منش آنان می‌توانیم دانشجویانی اینچنین تربیت کنیم.

خبرگزاری فارس: درس آزادگی و ایمان مهم‌ترین هدف دانشجویان در 16 آذر بود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مصطفی نوروزی بعد از ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه پیام نور تفرش برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه بیش از نیم قرن از واقعه تاسف بار شهادت سه دانشجوی با ایمان و با اراده کشورمان می‌گذرد، اما همچنان خلق استکبار ستیزی آن دوران در بدنه جنبش دانشجویی بیش از گذشته موج می‌زند.

وی افزود: سه قطره خون که به گناه ندای حق طلبی و مبارزه با استکبار در 16 آذر سال 32 در یکی از کلاس‌های درس دانشکده فنی ریخته شد و گلوله گارد رژیم پهلوی که بر روی دانشجوی بی‌سلاح شلیک شد همه نشان از بر حق بودن این جنبش پاک دانشجویی است.

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه شهادت این 3 نفر مقدمه‌ای برای بیدارگری و حق طلبی ملت ایران در انقلاب بزرگ آن زمان شد، اضافه کرد: این سه یار دبستانی و سه دانشجو نامشان را در تاریخ ثبت کردند تا هر 16 آذر را با افتخار به نام‌شان، فهم‌شان و پای فشاری آنها بر اعتقادشان پاس داریم.

نوروزی تصریح کرد: غاصبان و متجاوزان در تاریخ گذشته ایران همیشه بزرگان، دانشمندان و مبارزان ما را به منظور جلوگیری از طی عرصه‌های کمال و ترقی به شهادت رسانده‌اند تا کشور ما در پیشرفت و آبادانی و شکوفایی ناکام بماند، اما غافل از اینکه هر یک از این اتفاقات جرقه‌ای برای وقوع رویداد سیاسی اجتماعی بزرگ و پیروزمندانه‌ای غیر قابل پیش‌بینی شد.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه اجمالی آمار دانشجویان قبل و بعد از انقلاب این رشد کمی و کیفی را به وفور نشان می‌دهد به طوریکه قبل از انقلاب تعداد دانشجوهای دانشگاه‌های سراسر ایران به 100 هزار نفر هم نمی‌رسید اما امروز بالغ بر 5 میلیون نفر به عنوان دانشجو در دانشگاه‌های ما به درس و تحصیل اشتغال دارند.

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: دانشجویان و دانشگاهیان ایران در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بیدار و هشیار هستند و دانشجو، دانشگاه و استاد سه عنصر مهم درخشش ایران اسلامی در جهان به شمار می‌روند.

نوروزی با اشاره به اینکه بزرگترین جنبش ملی مذهبی دانشجویی در سال 1332 اتفاق افتاد، ادامه داد: این واقعه فقط مربوط به سال 32 نیست بلکه دانشجویان باید در تمامی عرصه‌ها بیدار باشند و حقانیت کشور ایران به عنوان بزرگترین قدرت شرق را در جهان به اثبات برسانند.

وی به مذاکرات موفق گروه 5+1 اشاره کرد و گفت: کشور ایران و تیم مذاکره کننده خوش درخشیدند، به خوبی از حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای کشور دفاع و حقانیت ایران را به جهانیان اثبات کردند.

مشاور سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: انجام این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها نبوده و توافقات انجام شده بیشتر به نفع ایران است و هیچگونه تاسیسات ایران در حالت تعلیق یا توقف قرار نگرفته بلکه همانند گذشته برنامه‌های هسته‌ای در حال انجام است.

نوروزی متذکر شد: اعضای اتحادیه اروپا با حضور بر سر میز مذاکره نشان دادند که حضور جدی ایران در برنامه‌های هسته‌ای و اثبات حق هسته‌ای ایران حقی مسلم است که دور شدن از آن به هیچ وجه جایز نیست. 

در پایان این مراسم از دانشجویان برتر در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی تقدیر شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 18:42 | نویسنده : میثم اله وردی |